Vaniljcupcakes med hallonfyllning och rosa frosting

Jag funderade länge innan jag bestämde mig för vilka cupcakes jag skulle baka och inspirera er med först. Jag fastnade till slut för mina tre favoriter: vanilj, hallon och rosa. Exakt så här vill jag ha min cupcake. Vilken är eran favorit?
 

 
 
12 stycken
 
Ingredienser:
Cupcakessmet
100 g smör
2 stycken ägg
1.5 dl strösocker
1 msk vaniljsocker
2 dl mjölk
4 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
1 nypa salt
 
Hallonfyllning
200 gram hallon
4 tsk marsanpulver

Rosa frosting
60 gram smör
100 gram philadelphiaost
1 tsk vanillinsocker
5 dl florsocker
Några droppar röd karamellfärg
 
Gör så här:
1. Cupcakes: Sätt ugnen på 200 grader.
2. Vispa ägg, strösocker och vaniljsocker poröst.
3. Rör ner smält smör och mjölk.
4. Blanda vetemjöl, bakpulver och salt och rör ner i muffinssmeten.
5. Placera ut pappersformar i en muffinsplå och fyll formarna med smeten till hälften.
7.  Grädda i mitten av ugnen cirka 10 minuter eller tills dina muffins är är gyllenbruna och "torra" inuti.
 
8. Fyllning: Tina hallonen om det är frusna och mosa dem med en gaffel innan du blandar dem med
marsanpulvret. Gräv ett hål i dina cupcakes och fyll med hallonröran. Täck för hålet i cupcaken igen.
 
9. Frosting: Låt smöret bli rumsvarmt.
10. Blanda alla ingredienser i en skål och vispa ordentligt till frostingen blir len och slät. Fyll en sprits eller dekorera med en spatel. Dekorera sedan på valfritt sätt.
 


 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback